--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Brak mocy silnik CDTI
Brak mocy silnik CDTI
Witam, jestem posiadaczem insigni 2.0 ze 131 konnym silnikiem. Problem to brak mocy, auto jest u mechanika, na koputerze pokazalo blad z roznica cisnien. Mowi ze wszystko sprawdzil i jest ok, ale do wymiany jest jedna swieca zarowa z czujnikiem(koszt 370zl). Mowi ze to moze byc przyczyna, ze samochod wbija w tryb awaryjny. Co to tym myslicie? Jest to mozliwe?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:54 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 kwie 2016, o 20:14
- Auto: Opel Insignia 2,0 td
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Brak mocy silnik CDTI
Ja miałem podobny problem. Miałem dziurę w rurze od interkulera.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Czujnik w tej świecy jest tam z powodu barku miejsca w komorze spalania.Są ta 4 zawory wtryskiwacz i świeca na dodatkowe czujniki brakło już miejsca.Z tond takie rozwiązanie skoro są czujniki to znaczy że jednostka sterująca potrzebuje dodatkowych informacji dla zoptymalizowania spalania.Sam czujnik pewnie jest sprawny tylko świeca jest spalona.Jeśli nie ma mocy to trzeba szukać właściwej przyczyny a może ich być kilka od pękniętego węża od turbo poprzez uszkodzony zawór sterowania turbiną.ale tak na oko nic nie można stwierdzić.Gdybyś podał chociaż numery błędów.
Re: Brak mocy silnik CDTI
auto jest u mechanika, powiedzial ze wszystko posprawdzal, weze itd, zawor tez podmienial i dalej to samo. Powiedzial, ze mial u siebie juz dwa nowe fordy z takimi objawami i tez mialy padnieta swiece co wbijalo je w tryb serwisowy i auto nie mialo mocy. Nie wiem ile w tym prawdy, ale mam nadzieje ze to bedzie przyczyna
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:54 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Gdy odpalisz silnik i go lekko nagrzejesz nawet 2,3 min pracy wystarczą.Sterownik zgłosi błąd P0671-do P0674 który oznacza uszkodzoną świecę żarową odpowiednio 1 lub kolejnych cylindrów.Kasujesz,przy kolejnym uruchomieniu sterownik nie powinien użyć świec i nie zgłosi ponownie błędu,a mocy dalej nie będzie to moim zdaniem świeca nie ma nic do rzeczy.
Re: Brak mocy silnik CDTI
W poniedzialek mechanik wymieni swiece i zobaczymy co bylo przyczyna.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:55 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
- Auto: Insignia GS 1.6 T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: lubelskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Brak mocy silnik CDTI
Nie daj się nabić w butelkę mechanikowi.kamiloss_09 pisze:edit
Jeżeli padła świeca, która ma czujnik (w przestrzeni 3 lat padły mi 2 sztuki) to komunikat masz tylko po odpaleniu silnika. Ale moc jest stała i nie ubywa jej. Jeżeli ubywa mocy (ja tak miałem) to może być padnięta rura turbo.
Insignia to nie FORD ,,gówno wort,,
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:55 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Skoro ubywa mocy a ty piszesz o czujniku różnicy ciśnień a mechanik stwierdza uszkodzoną świecę żarową w dodatku tak drogą to po pierwsze:
na jakiej podstawie taka diagnoza bo inny będzie kod błędu dla świecy patrz dwa posty wyżej a inny dla czujnika różnicy ciśnień.
A po drugie to ja raczej skoncentrował bym się na filtrze DPF przy którym ten czujnik się znajduje i na jego podstawie sterownik określa jego zapełnienie.Zanim wymieni tą świecę to niech wykona serwisowe wypalanie DPF-u jeśli wie jak i ma czym to zrobić.
A po trzecie jak ten fachowiec określił która ze świec uległa uszkodzeniu? Świece w tym aucie są na 4,4V więc jak ją poczęstował napięciem akumulatora czyli 12V to sam ją spalił a teraz koszty zrzuca na ciebie.
na jakiej podstawie taka diagnoza bo inny będzie kod błędu dla świecy patrz dwa posty wyżej a inny dla czujnika różnicy ciśnień.
A po drugie to ja raczej skoncentrował bym się na filtrze DPF przy którym ten czujnik się znajduje i na jego podstawie sterownik określa jego zapełnienie.Zanim wymieni tą świecę to niech wykona serwisowe wypalanie DPF-u jeśli wie jak i ma czym to zrobić.
A po trzecie jak ten fachowiec określił która ze świec uległa uszkodzeniu? Świece w tym aucie są na 4,4V więc jak ją poczęstował napięciem akumulatora czyli 12V to sam ją spalił a teraz koszty zrzuca na ciebie.
Re: Brak mocy silnik CDTI
sam mierzylem ta swiece i faktycznie jest do wymiany. mechanik jest dobrym znajomym i raczej na koszty nie chce mnie narazac. sam mi powiedzial ze mial kilka takich przypadkow ze glupia swieca wbijala auto w tryb serwisowy.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:56 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Ok kolego chciałeś opinii masz ją.Czy zrobisz użytek z tego czy nie twój wybór.
- Wahol
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 7 maja 2016, o 20:20
- Auto: Insignia 2.0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Miałem padnietą świece gdzie wywalało tylko błąd i nigdy silnik nie stracił mocy, popieram słowa profek
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 kwie 2013, o 04:13
- Auto: Insignia 2.0 DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ożarów Maz.
Re: Brak mocy silnik CDTI
Jeśli świeca jest padnięta to trzeba ją wymienić, błąd raczej powiązany jest z czujnikiem ciśnienia dpf, wykręcić przeczyścić może coś pomoże, dowiedz się od mechanika jaki jest numer błędu
Re: Brak mocy silnik CDTI
a wiec, tak jak mowiliscie wymiana swiecy nie pomogla. Mechanik sie poddal, mowi ze jest zbyt duzo doladowanie paliwa, silnik za glosno chodzi. Mocy dalej nie ma, wyczyscil egr, ktos ma pomysl?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:57 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
Jak wygląda DPF? Sprawdź stopień zapełnienia. Jeśli zapchany, to spróbuj wypalania serwisowego. Może coś pomoże.
Jak to zrobić masz na Forum, mechanik też powinien wiedzieć, chociaż po jego uporze przy świecy mam wątpliwości...
Jak to zrobić masz na Forum, mechanik też powinien wiedzieć, chociaż po jego uporze przy świecy mam wątpliwości...
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
A monitorowałeś wypalanie DPF? Albo na podstawie spalania chwilowego, albo na podstawie dodatkowej diody? Wyżej napisałeś, że błąd jest od różnicy ciśnień. Czujnik jest montowany przy DPF. Skoro daje błędne odczyty to albo się uszkodził, albo przepływ przez DPF jest nieprawidłowy.
Re: Brak mocy silnik CDTI
pomozcie ludziska
miszkam daleko od PL pomiedzy mozambikiem i madagaskarem jadac tu zabralem insie ze soba 2l cdti 160 koni i sie zaczelo:
padlo turbo i DPF wiec wymontowalem i poslalem do domu, czesci wrocily naprawione i DPF wyczyszczony ale po zamontowaniu i reinicjalizacji na kompie brakuje jej mocy a wlasciwie to jej ma jakies 40 %
miszkam daleko od PL pomiedzy mozambikiem i madagaskarem jadac tu zabralem insie ze soba 2l cdti 160 koni i sie zaczelo:
padlo turbo i DPF wiec wymontowalem i poslalem do domu, czesci wrocily naprawione i DPF wyczyszczony ale po zamontowaniu i reinicjalizacji na kompie brakuje jej mocy a wlasciwie to jej ma jakies 40 %
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:57 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Brak mocy silnik CDTI
To zamów jeszcze OP-COMa i spróbuj odczytać błędy. Tak, to wróżenie z fusów. Może padła np. rura od intercoolera (pękła).
Re: Brak mocy silnik CDTI
Ja mam u siebie podobny przypadek.brak mocy. Nie dość że bardzo słabo przyspiesza to po przekroczeniu 3.5tys obrotów wchodzi w tryb awaryjny I jedzie gorzej niż rowerem można. Błąd p0299 niskie ciśnienie doladowania. Co może być przyczyną. Pęknięć rur nie widzę wszystkie suche. Może zawór podcisnienia? Niby coś tam ściąga gruszke. A wie ktoś może do czego służy czujnik na gruszce ?może to ten czujnik?
Re: Brak mocy silnik CDTI
Naprzykład u mnie zabrudzony przepływomierz podawał fałszywy odczyt , za mało powietrza i turbo rozszczelniło rurę na uszczelce i przeszedł w serwisowy..
Ale możesz odsłonić wirnik turbo i palcem sprawdź jak sie kręci czy lekko
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Ale możesz odsłonić wirnik turbo i palcem sprawdź jak sie kręci czy lekko
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju