--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Dziwny odgłos ciche chrobotanie na zimnym silniku
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 lip 2016, o 10:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Ciche chrobotanie na zimnym przez 5 minut
więc sprawa wygląda tak, że wymienione już zostały w sumie wszystkie rolki i zero efektu, nadal pasek jak świergotał, tak świergocze...już nie mam do tego siły. Jak 4 letnie auto może po odpaleniu silnika wydawać taki dźwięk - to nie jest normalne, musi być coś zużyte, tylko pytanie brzmi co?
zostały sprawdzone wszystkie koła pasowe, napinacz, pasek, sprzęgiełko alternatora, pasek chodzi równo, nie rzuca nim, nie podskakuje, dla niedowiarków twierdzących, że to rozrząd - po ściągnięciu paska jest cisza mechanik obstawia, że jedynie może być to jeszcze łożysko alternatora (nie sprzęgiełko) ale pewności nie ma...czy komuś w końcu udało się rozwiązać problem? albo może jest ktoś z Wrocławia/okolic, chętnie wtedy bym się spotkał w tej sprawie
zostały sprawdzone wszystkie koła pasowe, napinacz, pasek, sprzęgiełko alternatora, pasek chodzi równo, nie rzuca nim, nie podskakuje, dla niedowiarków twierdzących, że to rozrząd - po ściągnięciu paska jest cisza mechanik obstawia, że jedynie może być to jeszcze łożysko alternatora (nie sprzęgiełko) ale pewności nie ma...czy komuś w końcu udało się rozwiązać problem? albo może jest ktoś z Wrocławia/okolic, chętnie wtedy bym się spotkał w tej sprawie
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciche chrobotanie na zimnym przez 5 minut
U mnie po zdjęciu paska wielo klinowego nie ma poprawy słychać jak z paskiem. Więc w moim przypadku to rozrząd. MI to nie przeszkadza. Moim zdaniem to po prostu tak guma układa się na rolkach i kółkach. Latem jak jest gorąco tego nie słychać dopiero jak temperatura spada na jesieni to zaczyna być słyszalne.
Jeśli po zdjęciu paska jest cisza. To problem faktycznie może leżeć po stronie alternatora. Po odpaleniu wyłączcie wszystkie odbiorniki prądu w aucie, ogrzewanie, radio itd. W octavii miałem takie szuranie z alternatora po rozruchu. Jak wszystko w aucie powyłączałem to cichło.
Jeśli po zdjęciu paska jest cisza. To problem faktycznie może leżeć po stronie alternatora. Po odpaleniu wyłączcie wszystkie odbiorniki prądu w aucie, ogrzewanie, radio itd. W octavii miałem takie szuranie z alternatora po rozruchu. Jak wszystko w aucie powyłączałem to cichło.
Re: Ciche chrobotanie na zimnym przez 5 minut
Teraz jest temperatura +8 i nie mam objawów świerszcza
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Re: Ciche chrobotanie na zimnym przez 5 minut
@unrel69, co masz na myśli pisząc o sprawdzeniu paska? Miałem podobnie jak Ty. Też po kolei wymieniłem wszystko. Pasek miał rok i ok 25 kkm (conti). Nie rzucało nim, szedł równo i niby nie obcierał o nic. Straciłem już nadzieję, aż tu nagle słyszę huk spod maski. Coś wali. Okazało się, że pasek zaczął się pruć i rozwarstwiać i frędzle od niego nawalały o co się da. Wymieniłem na szybko na pierwszy lepszy, najtańszy i jak ręką odjął. Zero odgłosów, od jakiś 5 miesięcy spokój.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 7 lut 2016, o 14:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Ciche chrobotanie na zimnym przez 5 minut
U mnie ciche chrobotanie powodowała pompa wody. Nie ciekła działała prawidłowo ale na zimnym po odpaleniu coś ewidentnie szurało. Jako ze na blacie już było 110 kkm czas przyszedł na rozrząd. Po wymianie okazało się że stara pompa w porównaniu do nowej przycina się i podczas obrotu wydaje ciche dźwięki co przy normalnej pracy mogło powodować takie szuranie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 lip 2016, o 10:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Ciche chrobotanie na zimnym przez 5 minut
no mechanik sprawdził dokładnie cały układ związany z paskiem wielorowkowym, skoro po ściągnięciu paska jest cicho to znaczy, że to nie rozrząd ani pompa wody Pasek jest Conti, nie jakiś pierwszy najtańszy, ponad to zarówno przed wymianą paska jak i zaraz po różnicy nie było żadnej, więc to na pewno nie jest kwestia samego paska. Druga rzecz, która jest ciekawa to to, że jak silnik już się nagrzeje to prawie że tego dźwięku nie słychać...dlaczego objawy są tylko na zimnym?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Ciche chrobotanie na zimnym przez 5 minut
Bo na ciepłym metal się rozszerza i pracuje luźniej. A może jakieś łożysko się skończyło? W alternatorze, sprężarce albo pompie wspomagania.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 lip 2016, o 10:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Ciche chrobotanie na zimnym przez 5 minut
a czy jest jakiś sposób, żeby sprawdzić te łożyska bez wymiany wszystkich po kolei? wiecie...nie chcę już sytuacji, w której wymienię wszystkie i nadal będzie kapota a jest ktoś tu może z Wrocławia/okolic?
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
- Auto: Ins ST Sport
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Ciche chrobotanie na zimnym przez 5 minut
Kiedyś w serwisie Opla pytałem o czasowe charakterystyczne "cykanie" (rytmiczny dźwięk) na zimnym silniku - cykanie występujące po wymianie samego paska lub całego kompletnego rozrządu.
Jedna z teorii mówiła, że "cyka" na którejś rolce przez pasek - miejsce łączenia/zgrzewu paska. Gdy silnik rozgrzeje się pasek i jego zgrzew stają się bardziej elastyczne, lepiej "układają" się na rolkach i "cykanie" zanika.
Jedna z teorii mówiła, że "cyka" na którejś rolce przez pasek - miejsce łączenia/zgrzewu paska. Gdy silnik rozgrzeje się pasek i jego zgrzew stają się bardziej elastyczne, lepiej "układają" się na rolkach i "cykanie" zanika.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Ciche chrobotanie na zimnym przez 5 minut
Tak, stetoskopem bardzo ładnie słychać.unrel69 pisze:a czy jest jakiś sposób, żeby sprawdzić te łożyska bez wymiany wszystkich po kolei? wiecie...nie chcę już sytuacji, w której wymienię wszystkie i nadal będzie kapota a jest ktoś tu może z Wrocławia/okolic?
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciche chrobotanie na zimnym przez 5 minut
U mnie dało się wychwycić która rolka piszczy po zdjęciu paska i zakręcenia każdą po kolei ręcznie
Wszystko chodziło bezgłośnie, jedynie napinacz szumiał; po wymianie (napinacz + pasek) świerszcz póki co zniknął.
Za to kiedy zacząłem się wsłuchiwać w dźwięki silnika okazało się, że coś wpada w rezonans pod autem/silnikiem
Wszystko chodziło bezgłośnie, jedynie napinacz szumiał; po wymianie (napinacz + pasek) świerszcz póki co zniknął.
Za to kiedy zacząłem się wsłuchiwać w dźwięki silnika okazało się, że coś wpada w rezonans pod autem/silnikiem
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 lip 2016, o 10:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Ciche chrobotanie na zimnym przez 5 minut
W sumie cały napinacz nie był wymieniany, tylko sama jego rolka...A czy jest szansa, żeby bez wymiany całego napinacza sprawdzić jego "sprawność"?
Dzisiaj poszperałem trochę w necie i znalazłem warsztat, który ma dużo dobrych opinii, jutro mam postawić auto po pracy, żeby do rana ostygło i sobie posłuchają na zimnym jak chrobocze i co jest przyczyną. Powiem szczerze, że to już trzeci warsztat i jeżeli chodzi o tą usterkę to ostatni...jak tu nic nie wskórają tylko będą gdybać, to poddaję się
Dzisiaj poszperałem trochę w necie i znalazłem warsztat, który ma dużo dobrych opinii, jutro mam postawić auto po pracy, żeby do rana ostygło i sobie posłuchają na zimnym jak chrobocze i co jest przyczyną. Powiem szczerze, że to już trzeci warsztat i jeżeli chodzi o tą usterkę to ostatni...jak tu nic nie wskórają tylko będą gdybać, to poddaję się
Dziwne odgłosy w okolicy paska, rolek
Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z dziwnymi odgłosami pod maską.
Dzieje się tak tylko na zimym silniku, potem ustępuje.
Słychać to dokładnie na tym filmiku
[youtube]www.youtube.com/watch?v=ztcV7aaDCeQ&feature=youtu.be[/youtube]
Przekopałem już chyba wszystko i nie mogę znaleźć nic na ten temat.
Od jakiegoś czasu mam problem z dziwnymi odgłosami pod maską.
Dzieje się tak tylko na zimym silniku, potem ustępuje.
Słychać to dokładnie na tym filmiku
[youtube]www.youtube.com/watch?v=ztcV7aaDCeQ&feature=youtu.be[/youtube]
Przekopałem już chyba wszystko i nie mogę znaleźć nic na ten temat.
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 471
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Dziwne odgłosy w okolicy paska, rolek
Któraś rolka zrzuć pasek micro i odpal jesli dalej będzie słychać to rozrząd do kontroli a jak cisza to posprawdzaj ręką co tak hałasuje rolki, alternator, pompa wspomagania, sprężarka klimy. Bo inaczej nie dowiesz sie, a z dzwieku na filmiku to jak wróżenie z fusów.
Wysłane z mojego Samszunga
Wysłane z mojego Samszunga
Re: Dziwne odgłosy w okolicy paska, rolek
I to jest właśnie teraz problem, święta u teściów i nie bardzo mam jak to zrobić. A jutro jadę do siebie 300km i mam lekkie obawy
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 lip 2016, o 16:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: MP
Re: Dziwne odgłosy w okolicy paska, rolek
U mnie jest to samo na zimnym. Przejechałem już ponad kilka tysięcy kilometrów i nic się nie stało. Ale prawdopodobnie jakiś pasek tam do wymiany jest jak pytałem mechanika.
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Re: Dziwne odgłosy w okolicy paska, rolek
Mam to samo u siebie w Vauxhallu. Ja tez juz sporo przejechalem z tym halasem tak jak u kolegi tylko na zimnym silniku. Odpal silnik,zimny i polej na pasek osprzetu troszke wody. Jak ucichnie to masz 99% ze to nie jest rozrzad i pompa wody
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 471
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Dziwne odgłosy w okolicy paska, rolek
Możesz jechać to dopiero pierwsze oznaki.
Wysłane z mojego Samszunga
Wysłane z mojego Samszunga
Re: Dziwny odgłos ciche chrobotanie na zimnym silniku
Czesc,
Tez walcze z tym problemem ale rozróżnił bym dwa odglosy:
1) to cykliczne szuranie dokladnie takie jak na wyzej pokazanym filmiku - i to jest pasek lub rolki
2) ćwiergotanie - i tu bym obstawial raczej lozysko alternatora. dlaczego? mialem tak kiedys w astrze i po wymianie lozyska bylo ok. Poza tym bylem u mechanika z tym i badal stetoskopem i powiedzial ze na 99% to jest lozysko alternatora ale nie wymianialem tego bo zrobilo sie cieplej i ustalo.
Ponizej filmik z cwiergotaniem + dodatkowo ciche szuranko dobre ucho wychwyci oba odglosy
https://www.youtube.com/watch?v=D4ndjVd ... ture=youtu.
Obie dolegliwosci ustaja jak silnik sie rozgrzeje.
Tez walcze z tym problemem ale rozróżnił bym dwa odglosy:
1) to cykliczne szuranie dokladnie takie jak na wyzej pokazanym filmiku - i to jest pasek lub rolki
2) ćwiergotanie - i tu bym obstawial raczej lozysko alternatora. dlaczego? mialem tak kiedys w astrze i po wymianie lozyska bylo ok. Poza tym bylem u mechanika z tym i badal stetoskopem i powiedzial ze na 99% to jest lozysko alternatora ale nie wymianialem tego bo zrobilo sie cieplej i ustalo.
Ponizej filmik z cwiergotaniem + dodatkowo ciche szuranko dobre ucho wychwyci oba odglosy
https://www.youtube.com/watch?v=D4ndjVd ... ture=youtu.
Obie dolegliwosci ustaja jak silnik sie rozgrzeje.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2016, o 13:35 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o publikację zgodnie z zasadami polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o publikację zgodnie z zasadami polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 142 razy
- Kontakt:
Re: Dziwny odgłos ciche chrobotanie na zimnym silniku
Dzisiaj nagrałem dzwiek silnika u siebie. Czy według was słychać coś niepokojącego?
https://youtu.be/TyggHB0Trmk
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
https://youtu.be/TyggHB0Trmk
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka