--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Koło zapasowe
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 497
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Buick Regal GS
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Koło zapasowe
Ja to na trase to mam zestaw butylowy i assistans na oponki bo wiadomo że ori zestaw naprawczy slabo widze w naprawie opony, a lewarka i klucza niema.
Wysłane z mojego Samszunga
Wysłane z mojego Samszunga
- Gregs
- Użytkownik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zapasowe
No i co z tego wynika? Jak pisałem jechałem na dojazdówce bez problemów (założonej z tyłu).Zbyszek01 pisze:Nie jest "nieco mniejsza" a sporo, sprawdź po rozmiarach.
Mam dojazdówkę i koła 18" w wyposażeniu fabrycznym. Chyba w tam nie siedzą same gamonie i wiedzą co można, a co nie?
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 497
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Buick Regal GS
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Koło zapasowe
Dokladnie ze musi pasować dojazdowka 17. Bo felga mniejsza ale za to profil opony wiekszy i wychodzi prawie na równi ze 18 moze jakias minimalna różnica co i tak nie wyłapuje system abs esp.
Wysłane z mojego Samszunga
A sama nazwa wskazuje dojazdówka czyli aby móc dojechać do najbliższego warsztatu wulkanizacyjnego w celu naprawy właściwej opony.
Wysłane z mojego Samszunga
A sama nazwa wskazuje dojazdówka czyli aby móc dojechać do najbliższego warsztatu wulkanizacyjnego w celu naprawy właściwej opony.
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 10:54
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź/Działoszyn ok. Częstochowy/Wielunia
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zapasowe
Problem się rodzi, gdy jedziesz np trasa jak w moim wypadku Łódź > Zakopane i np przy Piotrkowie w Niedziele o 15 łapiesz gumę a w Zakopanym musisz być np już na tą 20/21 ? No to wtedy taka dojazdowa opona trzaska całą trasę. Dlatego się pytam o to co lepsze czy ten zestaw naprawczy ( nie zniszczy mi felgi i opony ? ), bądź kupić dojazdową opone ( kwestia wytrzymałości w przypadkach kryzysowych ), czy może zainwestować w pełnowymiarową felgę i oponę.
Kwestie schowania opony w miejscu gdzie powinna być rozwiewam od razu. Autko ma LPG
Kwestie schowania opony w miejscu gdzie powinna być rozwiewam od razu. Autko ma LPG

- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3397
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Koło zapasowe
Wynika z tego że dojazdówka to dojazdówka a nie do jazdy.Gregs pisze:No i co z tego wynika? Jak pisałem jechałem na dojazdówce bez problemów (założonej z tyłu).Zbyszek01 pisze:Nie jest "nieco mniejsza" a sporo, sprawdź po rozmiarach.
Mam dojazdówkę i koła 18" w wyposażeniu fabrycznym. Chyba w tam nie siedzą same gamonie i wiedzą co można, a co nie?
Moje fabrycznie wyszło na 17" i mam dojazdówkę taką jak na zdjęciu. W porównaniu do oryginału różnicę sam oceń i także tych co tam siedzą.
Wysłane z tap.... H60-L02
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia 2.0D MY2012.
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
- Gregs
- Użytkownik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zapasowe
Nie bardzo łapię w czym jest problem. Nikt nie mówi, że koło o szerokości 125 jest do jazdy na co dzień. To jest koło jak sama nazwa wskazuje - dojazdowe. Przy czym nigdzie nie jest napisane (jak po załataniu butylem) ile kilometrów można na nim przejechać. Z założenia służy do dojechania do wulkanizatora.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3397
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Koło zapasowe
A 72,5 mm różnicy w średnicy jak nie łapiesz to trudno.
Insignia 2.0D MY2012.
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
- Gregs
- Użytkownik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zapasowe
Tak. Masz rację. Uważasz, że nie wolno zakładać dojazdówki? Czy nie wolno na niej jechać? Nie łapię w czym problem? Skieruję specjalistów z Opla do Ciebie. To co? Samochód według Ciebie się przewróci? Jak napisałem z założonym na tylnej osi spokojnie można jechać. Spełnia swoją rolę w 100% i uważam, że bez sensu jest wożenie koła pełnowymiarowego, które może być wykorzystane 2-5 razy w "życiu" samochodu. Poza tym Opel nie przewidział miejsca na pełne koło. A zestaw naprawczy nie zawsze się sprawdza. Czasem jak jest potrzebny okazuje się, że jest przeterminowany.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3397
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Koło zapasowe
Coś chyba nie rozumiesz o czym ja piszę, czy jakieś ze stwierdzeń które sugerujesz gdzieś tu napisałem? Specjalistów możesz skierować do mnie, będę zadowolony z wizyty.
Odniosłem się tylko do tego co napisałeś wcześniej.
Następna sprawa to mijasz się z prawdą że Opel nie przewidział do Insigni koła pełnowymiarowego. Jest taka opcja i koło pełnowymiarowe wchodzi na swoje miejsce, jedynie masz dłuższą śrubę i podniesioną podłogę . Ale o tym już tu było pisane.
Z mojej str. to wszystko na ten temat.
Odniosłem się tylko do tego co napisałeś wcześniej.
To jest koło dojazdowe a nie do jazdy, tylko to starałem się napisać. Jak tego nie zrozumiałeś to trudno i szkoda więcej o tym debatować.Gregs pisze:Jak pisałem jechałem na dojazdówce bez problemów (założonej z tyłu).
Następna sprawa to mijasz się z prawdą że Opel nie przewidział do Insigni koła pełnowymiarowego. Jest taka opcja i koło pełnowymiarowe wchodzi na swoje miejsce, jedynie masz dłuższą śrubę i podniesioną podłogę . Ale o tym już tu było pisane.
Z mojej str. to wszystko na ten temat.
Insignia 2.0D MY2012.
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
- Gregs
- Użytkownik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zapasowe
Szkoda, że Ty nie czytasz ze zrozumieniem i cytujesz posty, aby "bić pianę". Z tego co wiem po liftingu jest albo dojazdówka, albo subwoofer i zestaw naprawczy. Uważam dalszą dyskusje za bezsensowną, bo w sumie piszemy to samo. Dojazdówka służy do dojechania, a nie do jazdy na co dzień. Przy czym jak dojazd będzie nieco dłuższy nic się nie stanie.Gregs pisze:Nikt nie mówi, że koło o szerokości 125 jest do jazdy na co dzień. To jest koło jak sama nazwa wskazuje - dojazdowe. Przy czym nigdzie nie jest napisane (jak po załataniu butylem) ile kilometrów można na nim przejechać. Z założenia służy do dojechania do wulkanizatora.
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 10:54
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź/Działoszyn ok. Częstochowy/Wielunia
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zapasowe
Nie sądziłem, że wywołam taką burzę
Wnioskując dojazdówka spełni swoją rolę np przejechanie na niej kilkuset km ?

Wnioskując dojazdówka spełni swoją rolę np przejechanie na niej kilkuset km ?
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3397
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Koło zapasowe
Kilku km, do najbliższej wulkanizacji.
To moje zdanie a inni mogą się z tym niezgadzać.
To moje zdanie a inni mogą się z tym niezgadzać.
Insignia 2.0D MY2012.
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Koło zapasowe
Ja bym powiedział max kilkadziesiąt kilometrów jak już. Decydując się na więcej narażasz siebie i innych użytkowników ruchu na niepotrzebne ryzyko. Zresztą trzeba by mieć niezła cierpliwość jechać insignia z prędkością do 80 kmh
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 10:54
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź/Działoszyn ok. Częstochowy/Wielunia
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zapasowe
Nie idzie nic sensownego wywnioskować
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
- Gregs
- Użytkownik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zapasowe
Teoretycznie nie wolno jeździć nawet na pełnowymiarowym kole jeżeli ma inny bieżnik jak drugie koło z tej samej osi. Jak ktoś ma kaprys, to zawsze może kupować 5 opon do samochodu (letnich i zimowych) i zmieniać oponę w kole zapasowym.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4514
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 42 razy
Re: Koło zapasowe
Ale czego nie można wywnioskować?
Zakładasz dojazdówkę i jedziesz do najbliższej wulkanizacji, lub do domu jeśli masz kilka, kilkanaście, maksymalnie kilkadziesiąt kilometrów.
Dłuższa trasa tylko na własną odpowiedzialność. Pamiętać należy o ograniczeniu prędkości.
Tutaj masz test i więcej wyjaśnień http://magazynauto.interia.pl/porady/be ... nId,955578
Osobiście znam takich, co na dojazdówce przejeździli parę miesięcy robiąc kilka tys. kilometrów. Nie polecam.
Zakładasz dojazdówkę i jedziesz do najbliższej wulkanizacji, lub do domu jeśli masz kilka, kilkanaście, maksymalnie kilkadziesiąt kilometrów.
Dłuższa trasa tylko na własną odpowiedzialność. Pamiętać należy o ograniczeniu prędkości.
Tutaj masz test i więcej wyjaśnień http://magazynauto.interia.pl/porady/be ... nId,955578
Osobiście znam takich, co na dojazdówce przejeździli parę miesięcy robiąc kilka tys. kilometrów. Nie polecam.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1715
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 37 razy
Re: Koło zapasowe
Źle wiesz. Kompletnie wszystko pomieszałeś. Poczytaj moje posty, kilka razy opisywałem co i jak jest - i co można zrobić. Ja wożę u siebie pełnowymiarowe 245/40 R19, zamocowane jak należy, tylko trzeba assistance do podniesienia auta (OPC-Line).Gregs pisze:Z tego co wiem po liftingu jest albo dojazdówka, albo subwoofer i zestaw naprawczy.
- jeśli bagażnik jest "głęboki" - pasuje koło dojazdowe
- jeżeli bagażnik jest "płytki" tzn. wyposażony w podniesioną o 10 cm podłogę - pasuje koło pełnowymiarowe
- podniesienie podłogi występuje zawsze przy subwooferze od Infinity/BOSE, lub można je kupić osobno (np. z opcją pełnego koła)
- pełnowymiarowe koło wymaga długiej śruby - tą można zamówić niezależnie
- zestaw naprawczy jest jedyną opcją dostępną jeśli kupuje się OPC-Line, bo wówczas pod próg nie pasuje podnośnik
Co nie znaczy, że nie można zmodyfikować sobie samochodu po zakupie.
M.
- Gregs
- Użytkownik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zapasowe
Można zrobić dużo. Ja pisałem o fabrycznych wersjach. Czyli takich jakie wychodzą z fabryki. I nie chodzi mi o modyfikacje dealerskie. Bo można jeszcze zainstalować np. hak. Ale nie jest to samochód taki jaki zszedł z taśmy.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3397
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Koło zapasowe
Do rocznika który posiadam była taka specyfikacja do konfiguracji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia 2.0D MY2012.
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 4 wrz 2016, o 23:17
- Auto: piotr
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Koło zapasowe
Mam pytanie jestem przed zakupem i interesuje mnie opcja koła zapasowego bo z tego co wiem w tym aucie nie ma o którym myślę czy jesteście mi ze zdjęcia w stanie powiedzieć czy to jest wersja OPC Line czy nie
Sent from my SM-N920F using Tapatalk

Sent from my SM-N920F using Tapatalk