--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
A18XER gaśnie na biegu jałowym
A18XER gaśnie na biegu jałowym
Witam, jestem tu nowy ale mam nadzieję że mi pomożecie ponieważ ręce mi już opadają. A mianowicie moja insignia 2010 rok 1.8 benzyna z gazem gaśnie po wybiciu na luz, więc oddałem ja do mechanika który po wymianie cewki, świec, przeczyszczeniu przepływki wymienionej sondzie lambdzie stwierdził że to chyba głowica więc bez zastanowienia kazałem robić. Niestety po zrobieniu tego wszystkiego jest jeszcze gorzej niż było wcześniej. Przed robotą zgasła mi że 3-4 razy na zimnym silniku odpaliłem od nowa igdy osiągnęła temp 60 stopni było ok teraz gaśnie na zimnym i bardzo ciężko kręci z wielkim trudem odpala i dopiero jak dobrze się zagrzeje nie gaśnie I odpala bez problemu. Ręce mi już opadają nie pokazuje żadnych błędów na komputerze luzy zaworowe też są w porządku co to może być może ktoś pomoże.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: A18XER gaśnie na biegu jałowym
diagnostyka do zrobienia czyli kumaty gość z kompem ogarniający parametry silnika najlepiej na odstanym silniku
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 123 razy
Re: A18XER gaśnie na biegu jałowym
j.w.
Ewentualnie podjedź na diagnostykę do ASO. Zapłacisz te 200 zł, ale Ci powiedzą co jest nie tak. Robić u nich przecież nie musisz Aczkolwiek może się okazać, że będzie to tańsze i skuteczniejsze niż u Twojego mechaniora, który jak sam mówisz za dużo nie poprawił. A na pewno nie u Ciebie w portfelu
Ewentualnie podjedź na diagnostykę do ASO. Zapłacisz te 200 zł, ale Ci powiedzą co jest nie tak. Robić u nich przecież nie musisz Aczkolwiek może się okazać, że będzie to tańsze i skuteczniejsze niż u Twojego mechaniora, który jak sam mówisz za dużo nie poprawił. A na pewno nie u Ciebie w portfelu
Re: A18XER gaśnie na biegu jałowym
Broblem w tym że jestem w Anglii a tutejsi mechanicy nawet w ASO oczywiście nie obrażając ich zbyt wiele nie potrafią więc wolałem znaleźć Polaka który to ogarnie ale jak narazie to mi mechanik bardziej popsuł niż naprawił....
Dodano po 1 godzinie 19 minutach 10 sekundach:
Witam ponownie dzisiaj dzwoniłem do elektromechanika i przez telefon od razu powiedział mi że to raczej sterownik silnika jest tutaj problemem. Jak myślicie czy to może być to bo nie ukrywam że od kilku dni mam już dość coraz to nowych problemów z samochodem i nie wiem co robić.
Dodano po 1 godzinie 19 minutach 10 sekundach:
Witam ponownie dzisiaj dzwoniłem do elektromechanika i przez telefon od razu powiedział mi że to raczej sterownik silnika jest tutaj problemem. Jak myślicie czy to może być to bo nie ukrywam że od kilku dni mam już dość coraz to nowych problemów z samochodem i nie wiem co robić.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 123 razy
Re: A18XER gaśnie na biegu jałowym
Raczej niech zrobi diagnostykę, bo tak przez telefon to se może. Może i trafił, ale co będzie jak jednak nie? Da Ci gwarancję, że jak po wymianie nie będzie poprawy, to nie weźmie od Ciebie grosza?
O ile się orientuję, to moduł sterujący silnika trzeba zaprogramować pod Twój VIN, a wcześniej wyprogramować z poprzedniego auta. To wszystko wymaga dostępu do Oplowskiego TIS-a (za kasę). Ogarnie to?
O ile się orientuję, to moduł sterujący silnika trzeba zaprogramować pod Twój VIN, a wcześniej wyprogramować z poprzedniego auta. To wszystko wymaga dostępu do Oplowskiego TIS-a (za kasę). Ogarnie to?
Re: A18XER gaśnie na biegu jałowym
Z tego co mówił choć wiem że mówić można dużo to trzeba przeprogramowac sterownik do immobilajzera i z dobrym komputerem nie jest to aż tak bardzo trudne tylko właśnie pytanie jak to nie to to co? Skoro wszystkie czujniki były sprawdzane i podmieniane z innego dobrze działającego auta bez żadnej poprawy. I inne części mechaniczne typu sonda głowica cewka i w zasadzie cała reszta została wymieniona na nowe takze bez żadnej poprawy to już chyba nic innego nie zostaje. Ewentualnie zostaje auto złom bo przyznam że już patrzeć na ten samochód nie mogę ale raczej sprzedaż nie wchodzi w grę bo nikt go nie kupi
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4204
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: A18XER gaśnie na biegu jałowym
Trafiłeś na wymieniacza, nie mechanika. Niestety, tam gdzie jesteś trudno o innego.
Koledzy podali Ci rozwiązanie. Diagnostyka na komputerze podczas pracy silnika i jazdy samochodem. Jeśli jest coś nie tak, to powinno pokazać. Potem trzeba szukać rozwiązania.
Swoją drogą, co go skłoniło do robienia głowicy?!
Koledzy podali Ci rozwiązanie. Diagnostyka na komputerze podczas pracy silnika i jazdy samochodem. Jeśli jest coś nie tak, to powinno pokazać. Potem trzeba szukać rozwiązania.
Swoją drogą, co go skłoniło do robienia głowicy?!
Re: A18XER gaśnie na biegu jałowym
Ubywał płyn już od jakiegoś czasu najpierw sporadyczne dolewanie a ostatnio już prawie codziennie się kontrolka świeciła węże w porządku żadnej dziury a do tego to gaśniecie więc padło na głowice przy okazji kazałem zrobić coś z tym gaśnieciem zaprowadziłem do kolesi którzy mają warsztat 15 lat i opinie maja bardzo dobra więc myślałem że będzie ok nie jestem mechanikiem wiec im zaufalem ale to był mój błąd bo wcześniej na zimnym silniku samochód gasl jak się zagrzał jeździł normalnie w tym momencie nie nadaje się do jazdy nie ma w ogóle mocy i dopiero po zagrzaniu do 90 stopni jakoś jedzie i co najgorsze jak zgaśnie na zimnym nie chce odpalać na ciepłym pali od tyłu.
Re: A18XER gaśnie na biegu jałowym
Witam ponownie wczoraj odebralem samochód od diagnostyka który powiedział że wszystko jest w porządku nic się tam nie dzieje parametry silnika też w normie... Ktoś. Ma jakies pomysły bo szlak mnie trafia. Jak gasl tak gaśnie na kompie nic nie pokazuje. Jedynie co stwierdził że jak zatka odme to jest ok więc wymieniłem cała pokrywę z odma bo powiedział mi że te membrany w środku siadają i dalej nic żadnej zmiany
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 123 razy
Re: A18XER gaśnie na biegu jałowym
Sprawdzałeś czujnik położenia wału?
Teoretycznie może być tak, że ogólnie on działa, ale przy jakiś warunkach dostaje głupawki i nie podaje sygnału. A jak nie ma sygnału to silnik zgaśnie.
Teoretycznie może być tak, że ogólnie on działa, ale przy jakiś warunkach dostaje głupawki i nie podaje sygnału. A jak nie ma sygnału to silnik zgaśnie.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 123 razy
Re: A18XER gaśnie na biegu jałowym
Teraz doczytałem, że masz również LPG (byłoby łatwiej, jakby w tym pierwszym zdaniu była kropka ). Chyba, że źle rozumiem?
Kolega miał problem z odpalaniem w Vectra. Przyczyną był parownik, a konkretnie przedmuchy na uszczelce. Gaz poprzez rurkę podciśnieniową (a może to nawet było podłączone do odmy?) dostawał się do komory spalania i ją "zalewał". Dopiero po jego przepaleniu, auto odpalało ok.
W trakcie jazdy miał też takie coś, że przy ostrzejszym przyciśnięciu pedału gazu, auto trochę się dławiło i przełączało na benzynę. Ale nie gasło. Po wymianie parownika (a konkretnie dwóch, bo kupił używany i trafił na inny z podobnym problemem - model ten sam) objawy ustały.
Spróbuj zakręcić na jakiś czas butle LPG tym zaworem przy zbiorniku. Pojeździj aż auto się samo przełączy na benzynę. No i później przynajmniej jeden czy dwa dni zobacz jak będzie na benzynie. Jak będzie ok, przyczyny problemów będzie można szukać w instalacji LPG.
Kolega miał problem z odpalaniem w Vectra. Przyczyną był parownik, a konkretnie przedmuchy na uszczelce. Gaz poprzez rurkę podciśnieniową (a może to nawet było podłączone do odmy?) dostawał się do komory spalania i ją "zalewał". Dopiero po jego przepaleniu, auto odpalało ok.
W trakcie jazdy miał też takie coś, że przy ostrzejszym przyciśnięciu pedału gazu, auto trochę się dławiło i przełączało na benzynę. Ale nie gasło. Po wymianie parownika (a konkretnie dwóch, bo kupił używany i trafił na inny z podobnym problemem - model ten sam) objawy ustały.
Spróbuj zakręcić na jakiś czas butle LPG tym zaworem przy zbiorniku. Pojeździj aż auto się samo przełączy na benzynę. No i później przynajmniej jeden czy dwa dni zobacz jak będzie na benzynie. Jak będzie ok, przyczyny problemów będzie można szukać w instalacji LPG.
Re: A18XER gaśnie na biegu jałowym
Wydawało mi się że jasno napisałem benzyna z gazem ale tego jeszcze nie próbowałem żeby gaz zakręcić jutro jadę do jeszcze jednych mechaników z polecenia 40 mil więc zakręcie rano gaz i pojadę na benzynie. Zobaczymy co będzie... Dam znać co i jak po nowej diagnozie :|
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: A18XER gaśnie na biegu jałowym
ciekawe czy się dowiemy co było przyczyną.sam eksploatuję z tym modelem silnika i również z lpg więc mnie to interesuje bo kolega trochę już kasy w to włożył a wyników nie ma.osobiście/z fusów/uważam,że coś z rozrządem,może generator impulsów na wałku, choć pisze,że błędów nie wywala.
Re: A18XER gaśnie na biegu jałowym
Panowie witam ponownie usterka naprawiona. Ledwo dojechałem do mechanika i samochód zaczął chodzić jak diesel. Mechanik zmierzył ciscienie i na pierwszym i 3 ciśnienie było 3 bary :/ na pozostałych po 16 więc głowica... Masakra ale cóż trzeba robić. Oddał głowice do sprawdzenia i diagnoza wszystkie zawory pokrzywione kazałem robić. Po zrobieniu wszystko zaje.... mechanik dzwoni że jedzie do mnie oddać mi samochód ale nie dojechał gdyż na autostradzie zgasła w trakcie jazdy i za żadna cholere nie odpali więc z powrotem na warsztat i dalsze szukanie przyczyny po 2 dniach zadzwonił do mnie ze ma wie co to jest więc : na walku rozrządu jest jakiś plastik w który wchodzi czujnik położenia wałka i on był pekniety. Wymienił i jest ok tyle że teraz podczas jazdy czasami szarpie jakby jej paliwa brakowało stwierdził że może to być wina tego że wcześniej si "mechanicy" wycieki katalizator I to przez to jak myślicie?