--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Zależy w którym miejscu uciąłeś oryginalna rurę. Na początku ma właśnie koło 55 mm średnicy, ale im dalej od przepustnicy (tudzież klapy gaszącej) to średnica zmniejsza się. Musisz dobrać.
O mniejsza średnicę dolotu bym się nie martwił, w D20DTR wyjście z turbo ma 38 mm, wejście I wyjście z IC chyba 45, a przy klapie gaszącej już 57, więc tak czy inaczej nie ma wszędzie tej samej średnicy. Zresztą, to jest tylko 170/210 KM, jeśli chodzi o moc to więcej można stracić na słabym turbo, czy wysokiej temperaturze w dolocie.
O mniejsza średnicę dolotu bym się nie martwił, w D20DTR wyjście z turbo ma 38 mm, wejście I wyjście z IC chyba 45, a przy klapie gaszącej już 57, więc tak czy inaczej nie ma wszędzie tej samej średnicy. Zresztą, to jest tylko 170/210 KM, jeśli chodzi o moc to więcej można stracić na słabym turbo, czy wysokiej temperaturze w dolocie.
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Rozumiem. Ja właśnie odciąłem stosunkowo daleko i średnica wynosi właśnie ok 50mm. Widziałem, że ktoś uciął przy samej złączce i udało mu się nasunąć rurę bezpośrednio na przepustnicę bez łącznika. Nie ma tłumienia drgań, ale pomijamy łącznik. Teraz już za późno, także szukam rurki 50mm i dam znać czy przestało się wysuwać. Samo wysuwanie potęgują niewielkie ilości oleju które znajdują się w tym miejscu dolotu. Nie wiem czy to wada czy nie (dotychczas każdy mój turbo-samochód miał lekko zaolejony dolot-nie zamierzam panikować), ale dodatkowy poślizg sprawia, że rurze łatwiej się wyślizgnąć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 18:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Celestynów
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Czy ktoś wie jak zdjąć tą szybkozłączke i zdemontować rure z przepustnicy?
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Przekręcasz szary cienki pierścień w lewo i ciągniesz do siebie. Jeśli jest w stanie agonalnym, to się zacina. Przynajmniej u mnie tak było.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 993
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Dołączam do klubu rozwalonych rur. Zestaw naprawczy rok pojeździł w bagażniku i się doczekał . Przebieg ok. 110k.
Autostrada, ok. 160 km/h - strzeliło tak, że myślałem, że silnik się rozpadł.
Autostrada, ok. 160 km/h - strzeliło tak, że myślałem, że silnik się rozpadł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9018
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Qrde trzeba nabyć taki zestawik albo już nową rurkę wozić .
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3076
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Zestaw naprawczy szybciej założysz niż całą rurę, jak w trasie to zawsze mało czasu i mniej się ubrudzisz.
Insignia MY2012
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9018
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Niby tak ale zależy w którym miejscu strzeli. Wtedy może być i dłużej i brudniej
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
W biturbo wymiana tej rury jest w miarę prosta, intercooler jest zaraz pod zbiorniczkiem wyrównawczym
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9018
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Muszę kupić ten zestaw co masz. Tylko już nie mam tej wiadomości pw
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2253
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Jak tak czytam, to chtba pierwszą rzeczą jaką zrobię jutro w pracy - jeszcze przed kawą - to będzie uzupełnienie swojego bagażnika o taki zestawik.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 993
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Do tego zestawu polecam jeszcze brzeszczot którym można uciąć rurę
PS. U mnie też pękła ta plastikowa obejma mocująca (tak jak na fotce @clavikord'a) a nie sama rura.
PS. U mnie też pękła ta plastikowa obejma mocująca (tak jak na fotce @clavikord'a) a nie sama rura.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 cze 2022, o 18:38
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Słubice
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
U mnie podobnie. Rok 2015, 165kkm, przy prędkości autostradowej huk jakby silnik eksplodował. Dojechałem tak do domu jeszcze około 120km z checkiem w trybie awaryjnym (brak mocy). Mam jeszcze pytanie, ponieważ przed tym zdarzeniem pojawił się komunikat o niskim stanie adblue. Po potwierdzeniu, pojawiał się co +/- 2km przy czym po fizycznym przejechaniu 2km, zasięg na adblue zmniejszał się o 14km.wiesiek_111 pisze: ↑17 cze 2021, o 21:00Ja zastosowałem patent krupnioka i jest git
Ciekaw jestem natomiast przy jakim przebiegu pękała u Was ta rura. Moja Iśka to 2017r. przebieg 164 tys.
Teraz:
1. Czy to ma jakiś związek z turbo?
2. Tankujecie adblue z dystrybutora czy z kanistra i co jest bardziej ekonomiczne?
(chodzi mi o to czy końcówka mieści się do wlewu)?
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 993
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Ktoś już pisał o jakichś problemach z komunikatami adblua po przejechaniu sporej ilości kilometrów na uszkodzonej rurze.
Adblue np. na stacji Moya nalejesz z dystrybutora cienkim pistoletem, Myślę, że to lepsze rozwiązanie niż trzymanie zapasu w garażu. Cenowo wychodzi mniej więcej to samo.
Adblue np. na stacji Moya nalejesz z dystrybutora cienkim pistoletem, Myślę, że to lepsze rozwiązanie niż trzymanie zapasu w garażu. Cenowo wychodzi mniej więcej to samo.
-
- Klubowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Zawaliłeś sobie prawdopodobnie cały DPF ponieważ z uszkodzoną rurą leje masakryczna ilość paliwa a co za tym idzie adbluekolo_m13 pisze: ↑15 sie 2022, o 11:41U mnie podobnie. Rok 2015, 165kkm, przy prędkości autostradowej huk jakby silnik eksplodował. Dojechałem tak do domu jeszcze około 120km z checkiem w trybie awaryjnym (brak mocy). Mam jeszcze pytanie, ponieważ przed tym zdarzeniem pojawił się komunikat o niskim stanie adblue. Po potwierdzeniu, pojawiał się co +/- 2km przy czym po fizycznym przejechaniu 2km, zasięg na adblue zmniejszał się o 14km.wiesiek_111 pisze: ↑17 cze 2021, o 21:00Ja zastosowałem patent krupnioka i jest git
Ciekaw jestem natomiast przy jakim przebiegu pękała u Was ta rura. Moja Iśka to 2017r. przebieg 164 tys.
Teraz:
1. Czy to ma jakiś związek z turbo?
2. Tankujecie adblue z dystrybutora czy z kanistra i co jest bardziej ekonomiczne?
(chodzi mi o to czy końcówka mieści się do wlewu)?
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Spotkało i mnie 17km przed Karpaczem tyle, że u mnie rozleciał się ten szary plastik. Zresztą ciekawe, gdzie się podział. Chyba nie poszedł na tłoki. Naprawa w stylu drut system
Musiałem sznurówki z butów wyciągnąć. DPF według apki Pinga po 3km zapełnił się do 110%, ale po złapaniu sznurówkami wypalił się do 20%. Zamówiłem zestaw naprawczy z pierwszego posta żeby wrócić do domu na spoko.
Musiałem sznurówki z butów wyciągnąć. DPF według apki Pinga po 3km zapełnił się do 110%, ale po złapaniu sznurówkami wypalił się do 20%. Zamówiłem zestaw naprawczy z pierwszego posta żeby wrócić do domu na spoko.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2253
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 cze 2022, o 18:38
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Słubice
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
I co w tym wypadku?
Wiem, że muszę uzupełnić adblue.
Czy wystarczy przegonić auto po trasie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Nie łączyłbym "lania" z większą konsumpcja ad blue? Dlaczego? Ano dlatego, że nie leje więcej. Jak ma lać? Dawka paliwa jest skorelowana z ilością powietrza (obciążeniem, AFR itp), ilość powietrza podawana jest przez MAF. Przy pękniętej rurze, MAF de facto się nie zmienia, ale do kolektora dostarczane jest dużo mniej powietrza, a dawka paliwa jest taka jak dziury by nie było. DPF zapycha się właśnie dlatego, ponieważ AFR jest bardzo niski i kopci.
Po strzeleniu rury silnik nie pracował jak powinien, zaczął świrować. To mogło być przyczyną nadmiernej konsumpcji ad blue. Dolej i nic nie powinno się dziać.
Po strzeleniu rury silnik nie pracował jak powinien, zaczął świrować. To mogło być przyczyną nadmiernej konsumpcji ad blue. Dolej i nic nie powinno się dziać.
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
U mnie po strzeleniu rury w apce Pinga poziom % adblue spadał w oczach.
Potwierdzam że paliwo leje jak opętany. Podczas jazdy spalani chwilowe pokazywał 20-30L/100km na postoju 2.8L/h
Leje paliwem bo cały czas próbuje wypalać DPF, który momentalnie się zapycha. Nie wiem czy faktycznie fizycznie tak jest bo czujniki różnicy ciśnień jakby się rozkalibrowywaly. Raz pokazywał nasycenie 150% a za chwilę 20%.
Po naprawie rura silikonową wartość ustabilizowała się na 150% ale podczas jazdy nadal głupial i komunikował, że próba oczyszczenia filtra nie udana co skutkowało obcięciem mocy i błędem P244B. Dopiero po skasowaniu błędu i zainicjowaniu wypalania zatrzymałem się i czekałem aż skończy na postoju.
To dopiero pomogło. Prawdopodobnie na postoju bez obciążenia czujniki różnicy ciśnień się skalibrowany i autem można było jechać normalnie.
Potwierdzam że paliwo leje jak opętany. Podczas jazdy spalani chwilowe pokazywał 20-30L/100km na postoju 2.8L/h
Leje paliwem bo cały czas próbuje wypalać DPF, który momentalnie się zapycha. Nie wiem czy faktycznie fizycznie tak jest bo czujniki różnicy ciśnień jakby się rozkalibrowywaly. Raz pokazywał nasycenie 150% a za chwilę 20%.
Po naprawie rura silikonową wartość ustabilizowała się na 150% ale podczas jazdy nadal głupial i komunikował, że próba oczyszczenia filtra nie udana co skutkowało obcięciem mocy i błędem P244B. Dopiero po skasowaniu błędu i zainicjowaniu wypalania zatrzymałem się i czekałem aż skończy na postoju.
To dopiero pomogło. Prawdopodobnie na postoju bez obciążenia czujniki różnicy ciśnień się skalibrowany i autem można było jechać normalnie.