--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Musisz zdemontować chłodniczkę egr bo nastawnik klap zaczepia. Można też powykręcać szpilki z kolektora ( ja tak robiłem) , ale nie wiem z czym jest więcej roboty.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
A czyli rozumiem grubsza robota. Chłodniczka to jest ta całość od strony akumulatora i jak wyjmę to razem z egr tak ? No nic i tak trzeba będzie zrobić. Dzięki za szybką odpowiedź.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
No roboty trochę jest. Przy okazji demontażu proponuję wywalić klapy a resztę zostawić ( jeden kłopot mniej).
Sam kolektor najlepiej się czyści myjką ciśnieniową. Można wcześniej czymś spryskać , ale nawet bez chemii po kilku minutach kolektor jest jak nowy.
Sam kolektor najlepiej się czyści myjką ciśnieniową. Można wcześniej czymś spryskać , ale nawet bez chemii po kilku minutach kolektor jest jak nowy.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
No tak planuję żeby od razu wywalić klapy. Egr zaślepiony to będzie spokój. Ja np. czyściłem wcześniej rurkę, przepustnicę i mapa środkiem do egr z firmy moje auto i mogę polecić. Cały syf spływa bez żadnych szczoteczek itp. psikałem chwilę czekałem i spływało. Po kilku razach było czyściutko. Tylko fakt że tam ciężko by było tym dojść a i nagaru więcej. Faktycznie myjką będzie lepiej
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
testował ktoś może preparat Liqui Moly do mycia kolektora? naturalnie po nim trzeba wymienić olej, a że wymiana się zbliża to myślałem to profilaktycznie wykonać.
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Podlasie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Tak,czyściłem kolektor tym preparatem również przed wymianą oleju.
Myślę że warto,efekt podobny jak na filmach z YouTube
Myślę że warto,efekt podobny jak na filmach z YouTube
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2354
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Poczytać odpowiedni temat , jest obszerny i jest wszystko opisane
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 10:59
- Auto: kowi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
właśnie nie mogę znaleźć jak to zrobić aby odsunąć ja podczas wymiany kolektora, wszystko opisuje jak wymienić uszczelki
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 sie 2020, o 14:30
- Auto: Insignia a
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Nieporet
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Dodano po 53 sekundach:rataj73 pisze: ↑19 sie 2017, o 17:25No i po zabiegu, nie ma sensu wymieniać kolektora na nowy bo i tak egr zrobi to samo to tylko kwestia czasu. Cały kolektor wymyty karcherem wygląda jak nowy. Gdybym chciał kupić nowy poprawiony i wyprogramować egr to pozbyłbym się ok 2000 zł a ja wole je wydać na przyjemniejsze rzeczy.
Gdyby ktoś zabierał się sam za demontaż kolektora to jest trochę roboty, ale w 6 godzin można wszystko zrobić no i ze 4 godziny na ponowny montaż. Oczywiście nie obyło się bez problemów ( pękł plasikowy odpływ oleju z odmy ale wymieniłem go na gumowy ). Gdyby nie to to nie jest potrzebny kanał. Mi udało się zdjąć kolektor bez odkręcania obudowy egr tylko trzeba było wykręcić 4 szpilki z głowicy .
Jeżeli ktoś się obawia urwania klap to jak najszybciej niech je usuwa bo 2 z 3 pozostałych nie wytrzymały by długo.
Jak przyjdzie turbina to sprawdzę na ile wywalenie klap będzie miało wpływ na wypalanie dpf czy na osiągi.
Czesc ktore szpilki wykrecic I jak by nie trzeba bylo odkrecac obudiwy egr
Ostatnio zmieniony 26 sie 2020, o 09:48 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 sie 2020, o 14:30
- Auto: Insignia a
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Nieporet
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Witam..w jaki spisob moge sprawdzic.nastawnik klap wirowych..czy dziala czy ma zasilanie..bo wywala mi blad..
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Po uruchomieniu slinika powinien zamknac klapy na malych kanalach, listwa pownna sie poruszyc.
Szpilek nie wykrecalem ale chlodnica egr jest na 4 śrubach wystarczy dobrze poluzowac i kolektor sam wyleci
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Szpilek nie wykrecalem ale chlodnica egr jest na 4 śrubach wystarczy dobrze poluzowac i kolektor sam wyleci
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
A jak po czasie i czyszczeniu kolektora tym liqui molly ? bo tez po głowie mi chodzi czy nie wyczyścić w ten sposób ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 paź 2020, o 21:24
- Auto: Insignia A FL
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Sochaczew
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Z tego co przeczytałem temat dotyczy cdti ale 2.0, mam 1,6 cdti 136KM i zastanawiam się czy demontaż kolektora jest również tak skomplikowany?
Po zdjęciu rury z dolotu przepustnica jest bardzo zaklejona a przebieg to 204kkm..
Więc też bym chciał się za to zabrać.
Po zdjęciu rury z dolotu przepustnica jest bardzo zaklejona a przebieg to 204kkm..
Więc też bym chciał się za to zabrać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Krosno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Panowie prośba o podpowiedź. Mam na kolektorze dolotowym płyn chłodniczy który mi ubywa. Podejrzewam uszczelkę kolektora ale jedno mnie zastanawia skąd w kolektorze płyn chłodniczy?
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Z kanalu wodnego ktory sie w nim znajduje (obok pompy cr).
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Gdyby plastikowy kolektor nie miał chłodzonego cieczą płaszcza to stopiłby się przy otwartym zaworze egr .
Niby jest chłodniczka spalin ale widocznie nie dość wystarczająco je chłodzi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Krosno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Dzięki za podpowiedź Czyli najprawdopodobniej uszkodzona jest ta najmniejsza uszczelka której na zdj. brakuje albo druga i wyrzuca płyn na kolektor ;/ Coś czuję że jak mechanik rozkręci to okaże się, że łopatki uszkodzone i zostanie do kupienia nowy za 1200.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
A po co?
Wywalić klapy zostawić ośki i cały mechanizm i masz problem z głowy do końca.
Zamiast nowego kolektora zrób sobie program i dodatkowo wyprogramuj egr. Te same pieniądze ale zadowolenie z wydanych pieniędzy bezcenne.
Wywalić klapy zostawić ośki i cały mechanizm i masz problem z głowy do końca.
Zamiast nowego kolektora zrób sobie program i dodatkowo wyprogramuj egr. Te same pieniądze ale zadowolenie z wydanych pieniędzy bezcenne.