--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Elektrozawór turbiny
Re: Elektrozawór turbiny
to spróbuj na początek zainstalować sam filterek (polecany tutaj mann wk21). Powinien wyeliminować buczenie.
Ja go wymieniałem bo miał już 10 lat i myślałem że to on powoduje opóźnione wstawanie turbo, ale niestety to nie było to.
Ja go wymieniałem bo miał już 10 lat i myślałem że to on powoduje opóźnione wstawanie turbo, ale niestety to nie było to.
- VoDo
- Użytkownik
- Posty: 146
- Rejestracja: 3 maja 2017, o 19:11
- Auto: Insignia CDTI ST AT
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: 3citi
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Też miałem przed wymianą to zainstalowane - brak poprawy, dlatego wymieniłem na nowy.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3180
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Przy nowym też trzeba założyć filterek. Tam jest zbyt mało powietrza w układzie.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3180
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Filterek jest po to żeby szlak nie trafił zaworu.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 kwie 2017, o 14:33
- Auto: Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Edynburg
Re: Elektrozawór turbiny
Witam czy przez niesprawny elektrozawór (buczy) może wywalać błąd P0402,mam nowy EGR a ten błąd wyskakuje
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 127 razy
Re: Elektrozawór turbiny
U mnie buczał, ale nic odnośnie EGR-a się nie działo. Tylko ja mam inny silnik, ale chyba nie ma różnic w podciśnieniu - wszystko idzie z tego zbiornika pod pompą vacuum. Podciśnienie do EGR-a ma tyle, że steruje jego chłodzeniem.
Ten Twój EGR jest nówka, czy po psortu wymieniony na inny? Błąd sugeruje, jakby się nieprawidłowo zamykał (za duży przepływ).
Ten Twój EGR jest nówka, czy po psortu wymieniony na inny? Błąd sugeruje, jakby się nieprawidłowo zamykał (za duży przepływ).
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 kwie 2017, o 14:33
- Auto: Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Edynburg
Re: Elektrozawór turbiny
Tak jest nowy miałem problem co 2 dzień z EGR wyskakiwał błąd P0402 czyszczenie pomagało na 2 dni i znowu błąd kupiłem nowy i 2 tygonie było ok ale zaczoł buczeć zaworek więc założyłem filterek i następnego dnia wyskoczył znowu ten błąd.Teraz odpiołem filterek a błąd wyskakuje.
- Puszczyk
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Elektrozawór turbiny
U mnie słychać głośne buczenie ok 5-6 sek. z komory silnika po jego zgaszeniu. Czasem również słychać buczenie w czasie jazdy po zdjęciu nogi z pedału. Czy ktoś miał coś takiego i co to było. Proszę o odpowiedz
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 127 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Otwórz maskę i zrób taki test: na włączonym silniku odepnij wtyczkę zasilającą od zaworu podciśnienia na pasie przednim. Zobaczysz czy jak zejdzie ciśnienie, to czy zacznie buczeć. Wadą tego rozwiązania jest fakt, że zostanie błąd historyczny od elektrozaworu
Alternatywnie możesz najpierw spróbować przy otwartej masce potrzymać ręką za zawór, a niech ktoś Ci wyłączy silnik. Po chwili od wyłączenia zejdzie podciśnienie i efekt powinien być podobny. Z tą różnicą, że nie zostanie błąd od elektrozaworu 
Ja mam trochę inny silnik (dwa takie elektrozawory) więc podaje Ci dwie metody - u mnie przy obu był efekt buczenia.


Ja mam trochę inny silnik (dwa takie elektrozawory) więc podaje Ci dwie metody - u mnie przy obu był efekt buczenia.
- Puszczyk
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Wielkie dzięki za szybką odpowiedż. byłbym Ci bardzo wdzięczny gdybyś mi podpowiedział jak umieścić przy profilu obrazek. Trochę za wcześnie się urodziłem i z pewnymi działaniami na kompie sobie nie radzę. Z góry dziękuję. Możesz mi przesłać wiadomość na adres i-meil mariansowa1@onet.eu, żeby nie zaśmiecać forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 21:44
- Auto: Insignia 2.0cdti
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Elektrozawór turbiny
Witam może nie tu piszę, ale jak ustawić turbo żeby wcześniej wstawalo? Bo po regeneracji jest jednak różnica. Jest jakąś regulacja na ciegnie od gruszki? Bo nic tam nie widziałem czy reguluje sie tylko tą małą srubką pod cięgnem od zmiennej geometrii. Mówili mi w firmie przez tel tam gdzie regenerowalem zeby wkrecić pół obrotu i ze bedzie dobrze.
-
- Użytkownik
- Posty: 547
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Elektrozawór turbiny
A dlaczego Ty masz to robić, zaplaciłeś za regenerację - masz gwarancję, to wymagaj poprawek od warsztatu
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 21:44
- Auto: Insignia 2.0cdti
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Elektrozawór turbiny
Sam montowalem turbo po regeneracji gdzie maja maszynę do ustawiania geometrii lecz nie mam kiedy nawet tam zajechac bo jest to 50 km odemnie ;(, więc stąd pytanie moje czy tylko regulacja jest na zderzaku ( srubka o ktora opiera ciegno is zmiennej geometri)? Czy na gruszcze tez jest choć nic tam nie widziałem. Gdzie tak jak w vag'u jest normalnie nakrętka
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 5 lis 2018, o 07:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Siedlce
Re: Elektrozawór turbiny
Cześć mam mały problem i fajnie by było jakby ktoś mógł mi coś podpowiedzieć. Padł mi elektrozawor, chciałem kupić taki jaki miałem albo zamiennik i jak zamówiłem bo na allegro to sprzedawca zadzwonił do mnie aby się upewnić że dobry model kupuje. Podałem mu vin i okazało się że miałem założony zły elektrozawor więc wysłał mi taki jaki powinien być. Później jednak się zastanowilem i możliwe że były właściciel mógł wymienić turbina i wstawić inny model i okazało się że również numer turbiny nie pasuje mi po numerze vin. Nie wiem co zrobić ktoś mi coś doradzi ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 5 lis 2018, o 07:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Siedlce
Re: Elektrozawór turbiny
2.0 160 KM. 2010r.
A więc mam turbine z numerem 55570748 i elektrozawor z numerem 5557362.
Osoba od której kupiłem elektrozawor powiedziała że jest mam zły i powinienem mieć z numerem 55573611 i taki mi wysłał.
Ale później jeszcze zadzwoniłem do kolegi i on sprawdził mi że powinienem mieć inne oznaczenie turbiny czyli 55581063. I nie wiem teraz jaki powienienm mieć ten elektrozawór.
A więc mam turbine z numerem 55570748 i elektrozawor z numerem 5557362.
Osoba od której kupiłem elektrozawor powiedziała że jest mam zły i powinienem mieć z numerem 55573611 i taki mi wysłał.
Ale później jeszcze zadzwoniłem do kolegi i on sprawdził mi że powinienem mieć inne oznaczenie turbiny czyli 55581063. I nie wiem teraz jaki powienienm mieć ten elektrozawór.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 127 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Masz najstarszą wersję turbiny 55570748. Nowsza jest 55581063 (coś pewnie poprawili, zmienili - bo tej co Ty masz zalecają nie stosować).
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/3-0/
Co do zaworu to wg tego:
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/6-0/
powinieneś mieć 55573362. Innego nie zalecają do tego silnika/turbiny. Chyba, że patrzymy po numerach zamienników, to mogą się różnić. Numery OE (czyli te, którymi się posługuję powyżej) powinny mieć jednak takie same.
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/3-0/
Co do zaworu to wg tego:
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/6-0/
powinieneś mieć 55573362. Innego nie zalecają do tego silnika/turbiny. Chyba, że patrzymy po numerach zamienników, to mogą się różnić. Numery OE (czyli te, którymi się posługuję powyżej) powinny mieć jednak takie same.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 127 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Ma ktoś jakieś doświadczenia odnośnie elektrozaworów firmy FAE?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)