--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Kierownica
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4204
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Kierownica
Zmienisz bez problemu pod warunkiem, że wyposażenie jest to samo, tzn. tempomat itp. Zwróć też uwagę na grzanie kierownicy. Jeśli masz u siebie grzaną, to szukaj najlepiej też z taką opcją.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Kierownica
Tylko, że ta z drugiego zdjęcia jest dedykowana do Astry. Podejdzie w takiej sytuacji do Insignii ?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 mar 2016, o 22:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Kierownica
Tempomat mam ale grzania nie mam. Chodzi o to czy Airbag da się przełożyć i czy wszystkie mocowania z Astry sa takie same.
Re: Kierownica
Witajcie... mam pytanie dot. sposobu dzialnia podgrzewanej kierownicy.
Jaki element wpina sie w miejsce czarnej wtyczki?
Niebieska wtyczka to od razu mata grzewcza... a czarna???
(Zakladam to do innego auta niz Insignia i stad moje pytanie.)
Jaki element wpina sie w miejsce czarnej wtyczki?
Niebieska wtyczka to od razu mata grzewcza... a czarna???
(Zakladam to do innego auta niz Insignia i stad moje pytanie.)
- aras 2
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Astra J Sedan
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Kierownica
W przypadku tej kiery i instalacji w Astrze J do czarnej wtyczki musisz podać zasilanie 12VDC. Te dwa luźne przewody wychodzące ze sterownika grzania są do załączenia grzania i sygnalizacji załączenia grzania kierownicy.
Tutaj masz schemat podłączenia
https://www.dropbox.com/s/2ofoj928srbsp ... a.jpg?dl=0
Tutaj masz schemat podłączenia
https://www.dropbox.com/s/2ofoj928srbsp ... a.jpg?dl=0
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Kierownica
Dodam, że kiera ze zdjęcia pochodzi z wersji poliftowej, jeśli montujesz ją do wersji auta przedliftowego, to nie będzie działał tempomat. Musisz przełożyć przyciski tempomatu ze starej kiery.
- aras 2
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Astra J Sedan
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Kierownica
Dzieki to duzo wyjasnia.aras 2 pisze:W przypadku tej kiery i instalacji w Astrze J do czarnej wtyczki musisz podać zasilanie 12VDC. Te dwa luźne przewody wychodzące ze sterownika grzania są do załączenia grzania i sygnalizacji załączenia grzania kierownicy.
Tutaj masz schemat podłączenia
https://www.dropbox.com/s/2ofoj928srbsp ... a.jpg?dl=0
Czyli czarna wtyczka to +12V i GND.
Pytanie o te dodatkowe luzne przewody (zolto-szary i brazowo-bialy).
One sa podpiete pod monostabilny przycisk czy pod bistabilny?
Czyli wystarczy je zewrzec na krotka chwile zeby wlaczyc grzanie i ponownie zewrzec na krotka chwile aby je wylaczyc... czy raczej aby grzalo musza byc non-stop zwarte?
Ja to zakladam do zupelnie innego auta, stad moja dociekliwosc.
Tak, zdjecie znalazlem na forum.
Schemat tez widzialem ale jest dla mnie niestety nieczytelny
Poki co, mata ze sterowaniem nie dziala... podpieta bezposrednio pod zasilania grzeje az milo.
Ostatnio zmieniony 2 cze 2017, o 08:57 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
- aras 2
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Astra J Sedan
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Kierownica
Tak przycisk jest monostabilny, przewód bialo brązowy - załączenie grzania, żółto szary potwierdzenie załączenie grzania - led. Podaj impuls masy (0VDC) na przewód biało brązowy i powinno grzać, następny impuls wyłączy grzanie.
Re: Kierownica
Teraz dzialaaras 2 pisze:...
...jest tylko jedno ale, grzanie wyzwala sie impulsem z przewodu zolto-bialego
Wielkie dzieki Panowie za pomoc
-- 3 cze 2017, o 14:27 --
Panowie, jeszcze jedno pytanie... jak zmusic diode sygnalizujaca wlaczenie grzania do swiecenia?
Ostatnio zmieniony 1 cze 2017, o 20:39 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 wrz 2016, o 18:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Kierownica
Dodam, że w Insigni by zadziałał impuls startu grzania łączymy pin 9 złącza przy „ślimaku” z pinem 8 złącza przycisku podgrzewania kierownicy. Pin 10 kostki ślimaka z pinen 7, to odpowiada za diodę sygnalizacyjną.
Zasilanie po kluczyku najłatwiej z zapalniczki, oryginalnie idzie z RECa.
Zasilanie po kluczyku najłatwiej z zapalniczki, oryginalnie idzie z RECa.
- Baltona
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 16:43
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Kierownica
Witam wszystkich i pozdrawiam.
Czy mógłby ktoś ponownie zamieścić schematy podłączenia ogrzewanej kierownicy w Insigni. Linki w wątku nie działają. Gdyby ktoś miał zdjęcie taśmy z funkcją ogrzewania to byłbym zobowiązany, bo dobrze jest wiedzieć czego się szuka, a nie mogę sobie wyobrazić gdzie się podłącza kostkę z zasilaniem (tą z dwoma kabelkami). Za każdą podpowiedź będę wdzięczny, bo poranki coraz chłodniejsze a bez zimowych rękawiczek znacznie lepiej się jeżdzi.
Czy mógłby ktoś ponownie zamieścić schematy podłączenia ogrzewanej kierownicy w Insigni. Linki w wątku nie działają. Gdyby ktoś miał zdjęcie taśmy z funkcją ogrzewania to byłbym zobowiązany, bo dobrze jest wiedzieć czego się szuka, a nie mogę sobie wyobrazić gdzie się podłącza kostkę z zasilaniem (tą z dwoma kabelkami). Za każdą podpowiedź będę wdzięczny, bo poranki coraz chłodniejsze a bez zimowych rękawiczek znacznie lepiej się jeżdzi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 03:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Kierownica
Cześć,
Prawdopodobnie chodzi o ten schemat pochodzacy z rosyjskiego forum:
Polecam zajrzeć do tamtego wątku. Wszystko ładnie zostało opisane wraz ze zdjęciami - https://www.drive2.ru/l/484918713783419524/
Mam taki sam podwójny przełącznik jak w powyższym linku.
EDIT:
Wyjaśniło się w czasie montażu. Pin 5 we wtyczce przycisku jest już zajęty. Także prawidłowe podłączenie to 7 i 8 pin. Działa, grzeje :) Montaż jest dość prosty jeśli ma się wszystkie narzędzia, hehe.
Prawdopodobnie chodzi o ten schemat pochodzacy z rosyjskiego forum:
Polecam zajrzeć do tamtego wątku. Wszystko ładnie zostało opisane wraz ze zdjęciami - https://www.drive2.ru/l/484918713783419524/
I tu mam pytanie. W wątku z drive2.ru koleś łączy te przewody do pinów przełącznika 4 i 5 zamiast 7 i 8. Czy chodzi tu o zastosowany przełącznik podwójny albo potrójny i wtedy inaczej łączymy? Jaki wy zastosowaliście przełącznik?
Mam taki sam podwójny przełącznik jak w powyższym linku.
EDIT:
Wyjaśniło się w czasie montażu. Pin 5 we wtyczce przycisku jest już zajęty. Także prawidłowe podłączenie to 7 i 8 pin. Działa, grzeje :) Montaż jest dość prosty jeśli ma się wszystkie narzędzia, hehe.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 09:08
- Auto: Insignia 1,6
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 wrz 2016, o 18:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Kierownica
Pin 4 i 5 to w Astrze, w insigni pin 7 i 8. Ten schemat co masz ze wschodniego forum właśnie jest z Astry.100szek pisze: ↑29 lis 2019, o 08:48Cześć,
Prawdopodobnie chodzi o ten schemat pochodzacy z rosyjskiego forum:
Polecam zajrzeć do tamtego wątku. Wszystko ładnie zostało opisane wraz ze zdjęciami - https://www.drive2.ru/l/484918713783419524/
I tu mam pytanie. W wątku z drive2.ru koleś łączy te przewody do pinów przełącznika 4 i 5 zamiast 7 i 8. Czy chodzi tu o zastosowany przełącznik podwójny albo potrójny i wtedy inaczej łączymy? Jaki wy zastosowaliście przełącznik?
Mam taki sam podwójny przełącznik jak w powyższym linku.
EDIT:
Wyjaśniło się w czasie montażu. Pin 5 we wtyczce przycisku jest już zajęty. Także prawidłowe podłączenie to 7 i 8 pin. Działa, grzeje Montaż jest dość prosty jeśli ma się wszystkie narzędzia, hehe.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 09:08
- Auto: Insignia 1,6
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy